מדיה ובידור

סימני מסחר, משפט מסחרי, מדיה ובידור

המהפכה הדיגיטלית גרמה לתעשיית הבידור והמדיה להמציא את עצמה מחדש בעשור האחרון. תעשייה זו, שלפי תחזית הבידור והמדיה של PwC, היקפה צפוי להגיע בשנת 2017 ל-2.2 טריליון דולר במונחים גלובאליים, עברה שינוי ממדיה מסורתית, דוגמת תעשיית הדפוס, הקולנוע והטלוויזיה, לתעשיית הניו-מדיה והדיגיטל, מדיה חברתית ואינטראקטיבית, וכתוצאה מכך, בין היתר, היא מאופיינת כיום בלכידות (convergence) בין ענפי המדיה השונים, הן באמצעות תוכן הניתן לצריכה באמצעות פלטפורמות שונות, כגון טלוויזיה, אינטרנט וטלפון נייד, והן באמצעות התלכדות טכנולוגית המאחדת מספר פלטפורמות, דוגמת טלפונים חכמים.

בדומה לתעשיות אחרות, כך גם בתעשיית הבידור והמדיה, המתבססת במהותה על יצירתיות וחדשנות, היו בעבר תפקידים קבועים לשחקנים השונים שנטלו חלק בהליך היצירה, ובהתאם, אף היו מקובלים מודלים עסקיים וחוזים סטנדרטיים, אלא שבעשור האחרון, היטשטשו הגבולות, והתעשייה השתנתה, לבלי היכר, בעודה נדרשת להתמודד עם טכנולוגיות חדשות, לצד מודלים עסקיים חדשים; תוך הצבת דילמות ואתגרים,  בפני מערכת המשפט ככלל, ודיני זכויות היוצרים בפרט, לצד הצבת הזדמנויות עבור יוצרים לפרוץ לשווקים, פלטפורמות וטריטוריות חדשות.

ייצוג טאלנטים – בארץ ובעולם

בשעה שאת תעשיית ההייטק הישראלית אין צורך להציג בעולם והיא נחשבת כמעצמה עולמית שנייה רק לסיליקון ואלי, הרי שבשנים האחרונות מתפתחים סיפורי הצלחה ישראליים גם בתעשיית התוכן, כולל בתעשייה שאנו לא רגילים לשמוע עליה הרבה בהקשר של הצלחות בחו”ל- תעשיית המוזיקה. אמנים כמו אסף אבידן, עידן רייכל, הבלקן ביט בוקס וקותימאן פרצו גבולות, חתמו על חוזים עם חברות בינ”ל מובילות והם מופיעים בהצלחה רבה בחו”ל. לא רק אמנים אלה זוכים לתהודה עולמית, יוצרים נוספים, פחות מוכרים לקהל הרחב, זוכים לאחרונה לעניין רב מצד בכירי תעשיית המוזיקה, כאשר לפעילות בחו”ל יש משמעויות כלכליות, אמנותיות ומשמעויות נלוות נוספות, הן עבור המוזיקאי והן עבור תעשיית המוזיקה הישראלית ככלל.

לצד פעילותו המשפטית והעסקית, עו”ד ברוק עצמו הינו בעל ניסיון אמנותי עשיר ורב שנים והיכרות אינטימית עם תעשיית המוסיקה והבידור לא רק בישראל, אלא גם באנגליה, במסגרת פעילות מוסיקלית ענפה שניהל באנגליה, שם זכתה להקתו, Coppernine, להופיע לצד אמנים ולהקות מובילים דוגמת ה- Cranberries ב- National Exhibition Centre, ולצד Coldplay, ו- David Grey במועדון הג’אז הנודע Ronnie Scott’s.

משרדנו נהנה משיתופי פעולה עם גורמים בכירים בחו”ל, וייצג בהצלחה, יוצרים וטאלנטים בתחומים שונים, אשר חתמו בשנים האחרונות על חוזים שונים (פבלישינג, ניהול, הפצה וכיו”ב) עם חברות מובילות במדינות שונות בעולם, כולל בארה”ב, גרמניה, בלגיה, סקנדינביה, איטליה, אוסטריה ועוד.

כמו כן, על רקע זה יזם עו”ד אייל ברוק, בשנים האחרונות, מספר אירועים חשובים:

עו”ד ברוק יזם, בשיתוף עם מכון הייצוא הישראלי, מספר כנסים בנושא ייצוא בינלאומי של תוכן ישראלי, לרבות בתחום המוסיקה, הפורמטים ועוד:

בשנת 2017, ערך כנס בנושא ייצוא פורמטים לחו”ל, בהשתתפות יוצרים שזכו להצלחה במכירת פורמטים ברחבי העולם, וכן בהשתתפות נציגי משרד הכלכלה והתעשייה, אשר השיקו מערך חדש של כלי סיוע לתעשיית הפורמטים.

בשנת 2016 ערך כנס עבור מוזיקאים, שעסק בנושא “יצוא מוזיקה ישראת לחו”ל”, בהשתתפות בכירים בתעשיית המוזיקה מישראל ומחו”ל שסיפרו על ניסיונם המעשי, על הדרכים לפרוץ לחו”ל בעידן הדיגיטלי בו תעשיית המוזיקה משנה את פניה וחילקו עצות מעשיות כיצד למקסם את הסיכויים לפרוץ את גבולות ישראל.

בשנת 2016 הוזמן להרצות אודות תעשיית המוזיקה בישראל במסגרת כנס מוזיקה בינלאומי באוסטריה.

בשנת 2015  ארגן במסגרת פסטיבל המוזיקה הבינלאומי Waves Vienna, אירוע “חשיפה” של מוסיקה ישראלית.

נשמח לסייע גם לכם בייעוץ בדבר מסחור התוכן והיצירות שלכם ברחבי העולם.